Jävligt arg.

Jag kan inte låta bli att bli så jävla förbannad när jag läser det här; 
http://nyheter24.se/noje/768211-rippad-brun-och-lycklig-sa-blir-du-liggvanlig-i-sommar

Vad är det kvinnan sitter och skriver? Allvarligt talat? 

"Sommartjejer gillar att vara ute när det är sol. Är man ute när det är sol blir man törstig, blir man törstig vill man ha drinkar. Om jag vill pynta för det själv? Nej. Om jag föredrar att du som kille slutar snåla och i stället langar fram degen? Ja. Gnäller du om att det blir dyrt är det bara att börja spara redan nu. 

Kom ihåg: Inte cider, inte öl – drinkar."

Alla tjejer vill bli bjudna på sin alkohol, vi gillar ej killar som inte bjuder även fast han har det knepigt med pengar och vi dricker bara drinkar! 

Sen förklarar hon hur mannen ska se ut, han ska ha en fräsh korpp och använda calvin kelin kalsonger och ha slitna jeans. Men absolut ingen skägg. Och som tjej ska du vara glad och sprallig för det giller alla män, så stå och skratta och få mannen att tro att du är en "härlig, glad och lättsam tjej". Du ska också vara smal och dricka rosevin, ha en fin hållning och skratta. 

Så flickor! Nästa gång nu går ut, stå och skratta samt le EXTRA mycket, men inte så mycket så det ser för mycket ut, håll tillbaka lite lixom. Börja drick drinkar, för öl kan ses som manhaftigt :/ Du måste ju få den där VS-kroppen enbart för att mannen ska tycka du är attraktiv så börja träna redan nu! Och visa hud, för mannen bli då kåt och ser att du är en rolig, sprallig och lättsam tjej. 

Jag vet allvarligt talat inte om hon är serisös eller bara försöker vara rolig eller kanske lite småskön. Men kan säga att du Gabriella Bark är ingen av det där, jag tycker du är en sån kvinna som inte förstår att din kropp är din och inte är till för att behaga någon annan eller har den för att få gratisdrinkar. Usch. Det är när jag läser sånt här jag känner för att bara skrika ut min ilska och hat mot människor som jag tycker tänker helt fel och som jag faktiskt tycker synd om. 

Det är också då jag känner att feminismen behövs överallt.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0