Vikthets.

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/jamstalldhet/article18495704.ab
 
Åh Mia, du har gjort det igen! Hon har ännu en gågn övertygat mig om att hon är en awesome kvinna som jag sser upp till ännu mer. Jag har alltid gillar att hon är öppen med hennes liv och sånt som hänt, och jag gillar verkligen att hon pratar om kroppen på ett sunt och normalt sett. Hon har berättat att hon som ung hade ätstörningar och att sträva efter den extremt smala kroppen är ingen kul väg att gå. Jag blir glad av sånna som hon, som säger att SLUTA NU, det räcker med bantingshets, träningshets och allt annat skit som vi ser varje jävla dag. Man kan bli så troligt påvärkat av sånt och det kan skada en så hårt. Just när det gäller tjejer så "får" vi nästan inte äta vad vi vill, om vi äter en hel pizza så kan det slängas ut komentarer som "wow vad har hänt nu då, är du gravid hehe" osv och det blir jag så äckligt trött på. Ät vad fan du vill, men om du inte vil bli överviktig så rör på dig. Svårare än så är det inte. 
 
Så med detta ville jag säga att människor som Mia Skäringer behövs, men det skulle vara kul att se en man som kom fram och sa ungefär samma sak. Det kanske finns men jag har i alla fall aldrig sett någon.
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0