Systrar.

 
Blir så äcklad över att vi lever i en sån hemsk värld som den hära där en kvinna aldrig är tillräkligt bra.
Vill låsa in alla inom media som förtryckt eller haft kvinnan som ett redksap i ett rum och låta dom ruttna tillsamans. Samma sak vill jag göra med alla kvällertidningsmänniskor som i varje nummer skriver om att "hon är för fet" eller att "hon är för smal", det står aldrig om hur starka kvinnor är eller om något annat som inte har med vikt och utseende att göra. Jag tycker synd om mina/mitt framtida barn som kommer få växa upp i en sån här sjuk värld, men jag ska göra allt för att inte låta hen påvärkas av alla skabbiga människor och hen ska få ha på sig och vara hur hen vill. 
 
Och jag tycker att den här filmen bör visas i varje skola, och att båda tjejer och killar ska se den. 
Den handlar om kvinnor inom politik, media och om hur kvinnor framställs i media;

  
http://www.netflix.com/WiPlayer?movieid=70167128&trkid=50263688&t=Miss%2BRepresentation&tctx=0%2C31%2C53ace2a8-aa17-4585-b8e5-89cf7d1ea8fe-3453381

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0