Skolan.

Jag är inte politiskt insatt och kan ungefär ingenting om nånting men mannen jan björklund och han skolpolitik har jag aldrig gillat. 
 
"Skolk är i högsta grad ett riskbeteende. En del av de som börjar skolka är den grupp som så småningom får andra problem. Skolkarna som grupp blir oftare kriminella och hamnar oftare i missbruk avtill exempel alkohol, säger Jan Björklund"
 
Men okej käre barn, om ni skolkar så kommer ni i högsta grad hamna i kriminella gruppar samt börja missbruka! Herregud. Jag och skolan har aldrig rikigt kommit bra överns och det sisa året i gymnasiet skolkade jag ungefär hela tinden, eller ja okej jag har skolkat sen jag gick i 8:an tror jag. Men det var för att jag inte mådde bra av att vara i skolan, jag kände världens ångest när jag kom in i byggnaden eller satt i klassrummet så jag valde att dra hem. Men jag har inte hamnat i något kriminellt gäng eller börjar missbruka alkohol eller andra droger. Nu pratar ju jag för min del, vet inte hur det är för andra men jag tror inte att dom som skolkar kommer komma att bli kriminella gangsters. Man skolkar av en anledning och det kan vara att man är skoltrött, mår dåligt eller helt enkelt bara inte orkar. Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0