Lösa trådar håller dig fast

Du blickar ut över din värld, bränner en bok, signerar en bok, bjuder alla på tilltugg
Ditt öde går in i en brandvägg men innan du loggar ut vill du ha en lampa, en kudde,
nån som viskar att det är fint, att allt kommer bli bra.

Jag drömde att vi rymde och alltid stämde, allting fick plats.
Sök upp en plats där drömmen plötsligt börjar slå, även om det innebär besvär
Om det inte är en plats utan ett tillstånd
Vad är då himlen, ett förbud eller endast ett sikte mot en ny karriär
Jag har slutat skilja på verklighet och overklighet
Annars skulle jag inte ha något annat för mig, eller hur
Enligt vissa är det skymning på jorden men alldeles för tidigt för att dö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0