Efteråt tyckte alla synd om pojkarna blå.

Har precis kollat på uppdrag granskings program om kravallerna och kan säga att jag är så jävla lack. Ilskan jag hade 2008 mot det där is back on track. Så pinsamt, så idiotiskt och äckligt fel. De skulle bli en fredlig demostration men hell nah, poliserna blev terrorister och demostranterna offer. Svarta blocket gjorde fel genom att slå sönder typ hela avenyn ja, men fuck det, poliserna var så väldigt mycket värrre så vem fan bryr sig. "Jag vill inte stå här och se löjlig ut. Jag vill agera" sa en polis, så då kommer de där från ingenstans och ba tja hejdå nu ska ni tagga, ni står bara och har det chill(vilket en polis sa) men nu ska vi kasta er på marken och slå halft sönder er med våra batonger samt skjuta en kille. Människorna där behandlades som illabehandlande djur och vissa fick ju vara i burar, bra skit hur fan tänkte de där? Nu den 16 juni vare iaf 10 år sen poliserna startade kravallerna i göteborg.

http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0