Bland fanor stöveltramp hör jag din puls.

Det finns inga ord för hur fint det här är, tänk hur musik, en röst, ord, kan vara så extremt fina.
Kan gråta 5677 liter om jag skulle orka, så bra är det. Kent, ett band som aldrig misslyckas.

I din värld av mörker syns dina brister, mina fel
Som sprickor där ljus kan tränga in
Och jag inser plötsligt, kärlek får man bara se
När tak och väggar rasar in igen i ensamheten


Dethär är sverige snälla gråt när ingen ser
De finns inga ord för de på detta jävla språket
Jag har inga ord för att vi andas tänker känner

Den gör mig tveksam när du behöver
Snabba avslut, snabba svar
Du sa rädslan pendlar långsamt för oss

Mellan äkta och falsk
Mellan sanning och lögn
Vi är idioter

Blås din vind ur din tro på
att tron i sig själv räcker till
Att någon i sig själv kan vara nog

Och jag, jag står maktlös inför kärleken igen
Man blir ödmjuk inför kraften i rörelsen
Om man tror på någonting som du gör
Att aldrig någonsin ge upp

Om jag hade lite kraft kvar att ge dig
Om jag hade lite hjärta att dela med mig
Om jag hade lite kärlek så var den till dig

Och det är då jag önskar att jag kunde hålla käften
Tysta pessimisten, bara vara din vän
En stilla bön om lugn igen
Att slippa ta besluten

Jag tror jag aldrig någon gång har trott på att tro





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0