Jag söver mig med böcker och musik

Du blev den längtan jag längtat
En ny sorts fjärilar i magen

Och alla minnen som du blir kvar som
blir det täcke jag bäddar ner dig i

Här är mina två händer som inget griper
Ser bara på hur du glider ifrån

och jag såg dig lägga glassplitter i gräset
och jag såg dig bilda pakt med myggorna, bilvraken och tistlarna
och du lärde mig vända ryggen till världen som vänt ryggen till

Du borde passa dig för herren och hans dom
Du borde akta dig för hans vrede och hans ord
Du sa: Kom ner till mig Gud, i mitt mörker finns plats för fler

Och meningen med livet var mest en känsla som kom och gick
jag har mina skäl, en avskedsfärd jag har mina skäl, så tack och hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0