Alla ni kent skitsnackare.

Läs. Det här är så fint. Det är så jävla bra, jag känner typ att jag kan tatuera in varensa ord på armen för att jag för före.
Det här är extraverserna ur Mannen I Den Vita hatten 16 år senare, och jag har tagit ut det som jag dör för.

Och jag har svårt att visa känslor
när det inte gäller oss
Och jag har aldrig haft en åsikt
Aldrig burit några kors

Och han som stirrar ut från spegeln
Det kan väl inte vara Jag?
När blev jag så ful & trött & gammal
så ensam, feg och svag
Och när man hatar den man blivit
Och man föraktar den man var
Så finns det ingen Gud i världen
Som kan ge dig något svar
Förutom: Vi ska alla en
gång dö

Så du tog min hand i vimlet
och sa
: Älskling allt är skit!
Och mitt cyniska hjärta flimrar
när mitt livs kärlek drar sin kniv
Du sa: Vi följs väl åt till himlen
men gör det bästa av vår tid
Och jag hör klockorna som ringer
För världens äldsta raggningsreplik
Du sa: Älskling vi ska alla en gång dö

Jag har alltid gillat svaghet
Som sex & skryt & knark
Det finns alltid som en utväg
Och jag har aldrig varit stark
I min skalle brann en motsats
En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor
Fyller tonårsblanka ark
Med orden: Vi skall alla en gång dö

Och jag ska skydda dom jag älskar
Med hjärta, kropp och själ
Jag ska skydda dom mot livet
Som är hårt & fult & skört
Jag ska ge dom allt som blir kvar
När jag är färdig med det här
Jag ska ge dom nått som hjälper
Mot en ond och giftig värld
Älskling vi ska alla en gång dö

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0